Fixa inför tävling!

idag så har jag bestämmt mig för att ta tag i bloggningen igen ;) har ju inte haft riktigt lust eller tid för bloggningen innan. Men nu så tycker jag att jag har lite mer lust igen.

Är ju tävling i morgon så kan ju beskriva lite hur jag planerar och gör iårdning inför tävling. Men ja gör det i ett sepparat inlägg efter det här.

Idag så har jag efter tagit hand om min utrustning och fixat så red jag en sväng med. Jag red i paddocken och trimmade lite med olika galoppövningar. Först så tränade jag tempoväxlingar på fyrkanten t.ex. 7 långa och 7 korta osv. Sedan så ställde jag upp två bockar på medelinjen så att det blev tre stora cerpentinbågar som jag hoppade i galopp över. Då tränade jag på att hon skulle va i balans, gå på tygeln, va formad och att hon inte drog iväg efter bockarna. Hon var riktigt fin och positiv  till arbetet idag. Vilket var ganska konstigt eftersom jag hopptränade igår och brukar vara stel annars ... Men det var en glad tjej jag satt på idag.

Blir en liten bild på min saknade lilla busponny! :*





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0